Allmänna villkor

Denna webbplats tillhandahålls av Cynk AB, ett bolag registrerat i Sverige med organisationsnummer 556729-0431, på Hesselmans Torg 5, 131 54 Nacka (“Cynk”).

Dessa allmänna villkor (”Villkor”) gäller mellan Cynk och dig som;

  • besöker www.cynk.se (”Webbplatsen”),
  • skapar ett användarkonto på Webbplatsen,
  • beställer en av Cynks tjänster digitalt, via telefon eller per mejl,
  • beställer en av Cynks tjänster via en av våra samarbetspartners.

1. Användning av tjänsten Försäkringsinventering Dödsbo

  1. 1.1 Följande villkor gäller för din användning av tjänsten Försäkringsinventering Dödsbo som erbjuds via Webbplatsen och förmedlas via våra samarbetspartners. Tjänsten inhämtar och sammanställer uppgifter om vilka försäkringar som finns tecknade för dödsboet som du som kund företräder. Tjänsten syftar till att ge dig en sammanställd överblick över dödsboets hela försäkringsengagemang.
  2. 1.2 Genom att använda tjänsten godkänner du att Cynk inhämtar uppgifter om dödsboets försäkringar från de försäkringsbolag som Cynk samarbetar med.
  3. 1.3 Du ansvarar för att den information du tillhandahåller är korrekt och uppdaterad.
  4. 1.4 Genom att använda tjänsten ger du ditt uttryckliga samtycke till att Cynk får tillgång till och inhämtar information om dödsboets försäkringar.
  5. 1.5 Cynk ansvarar inte för felaktigheter i de uppgifter som inhämtas från försäkringsbolagen.
  6. 1.6 Du förstår och accepterar att denna tjänst är sammanställningstjänst och att Cynk inte fungerar som försäkringsrådgivare eller mellanhand i försäkringsärenden.

2. Användning av tjänsten Avsluta sociala medier

  1. 2.1 Genom att använda vår tjänst godkänner du att Cynk stänger ner sociala mediekonton på ditt uppdrag.
  2. 2.2 Du ansvarar för att ge korrekt och uppdaterad information. Du ger ditt samtycke till att vi inhämtar nödvändiga uppgifter från sociala medieplattformar för att utföra tjänsten. Vi ansvarar inte för felaktig information från dessa plattformar.

3. Användning av tjänsten Försäkringsinventering Privat

  1. 3.1 Tjänsten inhämtar och sammanställer uppgifter om vilka försäkringar som du har tecknat och är aktiva. Tjänsten syftar till att ge dig en sammanställd överblick över hela ditt försäkringsengagemang samt erbjuda försäkringsrådgivning.
  2. 3.2 Genom att använda tjänsten godkänner du att Cynk inhämtar uppgifter om dina försäkringar från de försäkringsbolag som Cynk samarbetar med.
  3. 3.3 Du ansvarar för att den information du tillhandahåller är korrekt och uppdaterad.

4. Leverans

  1. 4.1 Tjänsten levereras i form av en skriftlig sammanställning som görs tillgänglig för dig genom inloggning på ditt användarkonto på Webbplatsen. Om internetuppkoppling eller annan teknisk omständighet medför att du inte erhåller leverans i anslutning till att du fått leveransen bekräftat är du välkommen att ringa 08-32 98 00 eller skicka e-post till kund@cynk.se för omedelbar åtgärd.
  2. 4.2 Vid osedvanlig försening av leverans av tjänst ska du utan onödigt dröjsmål informeras om att anledningen därtill samt få information om när leverans kommer att ske. Kan inte Cynk leverera tjänsten inom skälig tid har du alltid rätt att häva köpet. För utövande av hävningsrätten se instruktion under punkten “Reklamation och reklamationsrätt”.
  3. 4.3 I de fall du begärt att få sammanställningen levererad per post uppmanar vi dig att kontrollera mottaget dokument så snart som möjligt efter det har levererats. Om det fysiska dokumentet är skadat har du rätt att få dokumentet levererat på nytt utan någon extra kostnad.

5. Personuppgifter och Sekretess

  1. 5.1 Behandling av personuppgifter sker i enlighet med vår integritetspolicy, som finns tillgänglig på Webbplatsen.
  2. 5.2 För att kunna erbjuda tjänsten kan vi behöva samla in och behandla känsliga personuppgifter kopplade till olika typer av försäkringar. Genom att använda tjänsten samtycker du till denna behandling.
  3. 5.3 All personlig information som tillhandahålls av dig behandlas med sekretess hos Cynk och våra samarbetspartners. Cynks medarbetare samt medarbetare till våra samarbetspartners har skrivit på en sekretessförbindelse och har tystnadsplikt.

6. Betalningar och Avgifter

  1. 6.1 Alla avgifter anges på Webbplatsen eller kommuniceras för Cynks räkning via samarbetspartner och kan ändras från tid till annan.
  2. 6.2 Betalning sker enligt de metoder som anges på Webbplatsen eller faktureras tillsammans med de tjänster du har avtalat om med en av våra samarbetspartners.
  3. 6.3 Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra priser eller införa nya avgifter för användningen av tjänsten.

7. Ångerrätt

Vid köp av våra tjänster genomförs en individuell utredning och ett skräddarsytt sammanställningsdokument skapas. Eftersom tjänsten i sin natur har entydig personlig prägel, skapad enbart för just dig, finns ingen möjlighet till ångerrätt när vår handläggning av din beställning påbörjats, i enlighet med 2 kap. 11 § Distansavtalslagen.

8. Reklamation och reklamationsrätt

  1. 8.1 Om du anser att fel föreligger i den rådgivning eller i den tjänst som har levererats ska du utan onödigt dröjsmål och så snart du fått kännedom om felet - reklamera detta till Cynk. Reklamationen ska ske senast tre år efter leverans men bör ske inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamationer som sker inom två månader från leverans anses alltid ha skett inom skälig tid. Reklamationsärenden hanteras via telefon på telefonnummer 08-32 98 00 eller via mail till info@cynk.se eller postledes adresserat till Cynk AB, Hesselmans Torg 5, 131 54 Nacka.
  2. 8.2 Är du inte nöjd med Cynks hantering av ditt reklamationsärende kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden , Box 174, 101 23 Stockholm eller www.arn.se
  3. 8.3 Du har även möjlighet att lämna in en klagomålsansökan för tvistelösning via Europeiska kommissionens onlineplattform. Ansökan sker online här

9. Klagomål och förbättringar till Kundombudsman

  1. 9.1 Om du är missnöjd med hur ditt ärende behandlats av Cynk eller har förslag på förbättringsåtgärder i vår hantering eller på Cynk som företag kan du i första hand ta kontakt med vår kundtjänst på telefon 08-32 98 00 eller via e-post till info@cynk.se.
  2. 9.2 Om du fortfarande inte är nöjd med hanteringen av ditt ärende eller framförda synpunkt rekommenderas du att kontakta vår Kundombudsman via e-postadressen: kundombudsman@cynk.se
  3. 9.3 Kundombudsmannen är anställd av Cynk men arbetar opartiskt och har till uppgift att pröva kundens klagomål eller förslag på förbättringar och synpunkter genom att se över ärendet eller frågan och göra en ny bedömning. I dessa fall kan Kundombudsmannen tillse att Cynk utreder saken vidare.

10. Underleverantörer

Cynk har rätt att anlita underleverantörer för fullgörandet av sina åtaganden enligt dessa Villkor. Cynk förblir dock ansvarig gentemot dig för samtliga underleverantörer och deras prestationer på samma sätt som om Cynk själv hade utfört dessa.

11. Immateriella Rättigheter

Allt innehåll på Webbplatsen, inklusive men inte begränsat till texter, grafik, logotyper och mjukvara, tillhör Cynk AB eller dess licensgivare och skyddas av upphovsrättsliga lagar. Du får inte använda, kopiera eller distribuera innehållet utan skriftligt tillstånd från oss.

12. Ansvarsbegränsning

  1. 12.1 Cynk ansvarar inte för korrektheten i de uppgifter som inhämtas från externa försäkringsbolag. Vi gör vårt yttersta för att sammanställa korrekt och aktuell information, men kan inte garantera att den är felfri.
  2. 12.2 Cynk ansvarar inte för förlust eller skada som uppkommer till följd av användning av tjänsten.

13. Ändringar av Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera eller ändra dessa Villkor. Ändringar träder i kraft när de publiceras på Webbplatsen. Din fortsatta användning av tjänsten efter att ändringar publicerats innebär att du godkänner de uppdaterade Villkoren.

14. Tillämplig Lag och Tvistlösning

Dessa Villkor regleras av svensk lag. Tvister som uppstår i samband med dessa Villkor ska i första hand lösas genom förhandling. Om parterna inte kan komma överens ska tvisten avgöras av allmän domstol i Sverige.

15. Kontaktinformation

Vid frågor om dessa Villkor eller våra tjänster, vänligen kontakta oss.

info@cynk.se
Telefon: 08-32 98 00
Postadress: Hesselmans Torg 5, 131 54 Nacka

Senaste uppdatering: 2024-10-23